2014.03.14.
15:08

Írta: imarcsika

600 új vendéget 10 perc alatt!

dislike.jpgIgen, pontosan ennyi időbe telhet kb. 600 potenciálisan új vendéget elveszítened.

Hogyan? 

Ingyenes gyorstalpalónk nem csak étterem tulajdonosoknak.

(A mellékelt képek a valóságot ábrázolják, viszont sietősen mobiltelefonnal készültek, így a minőségük sajnos nem lett a legjobb.)

1. Szolgálj fel nevetséges méretű sült krumpli adagot az átlagosan 1500 Ft-ba kerülő szendvics és krumpli menüdben, erősen koncentrálj, hogy egy fél krumpli legkisebb darabkái kerüljenek az adagba, amiknek nagy része el is van égve.

bk2.jpg

2. Ha a vendég kulturált hangnemben megkérdezi, hogy a fényképen is látható krumpli adag tényleg 10 dkg-e, határozottan zárd le azzal a témát, hogy igen, hiszen le van mérve, majd flegmán kérdezz vissza, hogy mi a baj vele!? Ha a vendég erre azt válaszolja, hogy szerinte megpróbáltad eladni neki egy krumpli legvégét, ami meg is van égve, akkor háttal állva neki, félvállról bökd oda, hogy akkor lesütsz helyette egy másik adagot.

3. Meg se forduljon a fejedben, hogy elnézést kérsz, az beláthatatlan következményekhez vezetne.

4. Öt perc múlva látványosan vonulj végig az éttermen az újabb adag sült krumplival a kezedben, jó hangosan, kioktató stílusban kiabáld el magad, hogy készen van a másik adag krumpli, győződj meg róla, hogy a többi vendég is jól hallja, hogy nyilvánvalóan neked volt igazad, és most jól beégetheted végre a szemétjét, hogy kifogásolni merte az előre kifizetett, borravalóval megspékelt vacsora minőségét. Nem is érted, hova kanászodtak a mai vendégek, ugye!? És hol lesz ennek a vége!?

bk4.jpg

5. Ha egy pillanatra is azt gondoltad, hogy akár most is odavakkanthatnád, hogy bocsánat a kellemetlenségért, akkor gyorsan szállj magadba és hessegesd el ezt a bűnös gondolatot, a vendég szereti, ha hülyének nézik, és ha megalázott helyzetben költheti el a vacsoráját.

6. A legjobban úgy tudod móresre tanítani a megélhetésed alapját szolgáló szemtelen vendéget, ha a csere krumplit jól odaégeted, na nehogy már ezek után még egy jót egyen is a disznaja! A szendvicsed lehet akármilyen finom, szerencsére úgysem erre fog emlékezni, úgyhogy talán kár is tényleg finomra készíteni. A cserekrumpli látványosan legyen legalább kétszer akkora, mint az eredetileg felszolgált adag, így elhintheted a vendégben a gyanú csíráját, hogy mégis csak valami nem stimmelt vagy a korábbi vagy a cserére szánt adag méretével. Higgy nekünk, amíg a gyanú árnyékában lapul a delikvens, addig tovább nőhet benne az irántad és a helyed iránt érzett ellenszenve. Garantált siker, ezt általában csak a haladó szinten oktatjuk.

bk3.jpg

7. Hosszas időt szánj arra, hogy kikísérletezed, hogy a fröccsnek használt bor íze a szódával elkeverve megtévesztően hasonlítson az összemorzsolt Kalmopyrin tabletta keserűségére, hiszen ez az ízkombináció hangsúlyozza ki a legautentikusabban a megégett cserekrumpli zamatát.

bk5.jpg

8. A női wc-ben valamelyik erős vendéggel tépesd szét a harmonikaajtót, mindenképpen legyen használhatatlan darabja a mellékhelységnek, minek akarná azt bárki is elhúzni, így legalább a kézmosó részhez is érkezik némi fény a wc-ből, ha már villanyt ott nem sikerül kapcsolni sehogy sem. Ráadásul a homályos fény sokkal játékosabb a törött csempén, így nem érdemes ennek megjavításával sem bíbelődni.

bk7.jpg

9. A magyar férfi mind disznó, köztudottan csak a koszos wc látványa indítja el nála a vizelési folyamatot, így eszedbe se jusson felhergelni egy tiszta wc látványával, mert még a végén ő is tisztán tartaná. Ez pedig lelassítaná a vendégeid elmaradozásának ütemét.

10. Ha ezeket mind betartod, és még esetleg kiegészíted egy-két további egyedi specialitással, garantált a siker! Mert szerencsére a magyar vendég igénytelen úgyis, na meg irigy is a szemete, úgyhogy ne aggódj, úgysem akarta elújságolni a Foursquare oldaladon, hogy itt micsoda kiszolgálásban volt része, nyilván ajánlani sem akarta senkinek a helyed, ne adj’ Isten becsekkolni a Facebook oldaladon, hadd lássa csak átlagban 600 ismerőse, hogy ő épp nálad falatozik. Igen, így generálhatna neked egy elégedett vendég több száz potenciális vendéget, vagyis ez esetben akár 600 embert, aki így legnagyobb szerencsédre már nem nálad szeretné elkölteni a pénzét, hanem a környékeden gombamód elszaporodott és folyamatosan szaporodó jobbnál-jobb vendéglátóhelyeken. Adj hálát az égnek, ezt is megúsztad!

Figyelem, fontos! Kikalkuláltuk neked, ráadásul ezt is ingyen adjuk, hogy jobban megértsd: Ez 10 vendégnél már 6000, 100 vendégnél akár 60000 további potenciális vendég is lehet, és így tovább! Őrület, hogy milyen ördögtől való dolgokra nem képes ez a mai online közösségi lét, ugye!? De nyugalom, aggodalomra semmi ok, esélytelen, hogy a sikeresen elüldözött vendéged valaha is visszatérjen, vagy további forgalmat generáljon neked közvetett módon az ismerősei által, úgyhogy célod elérted, jár a taps, hiszen szemmel láthatóan a "Hosszú évek konyhai tapasztalatát sütötted bele szendvicseidbe."

Ha tetszett a bejegyzés lájkold és oszd meg légy szíves! Ha Google Plust használsz nyomj rá egy pluszt! 

2 komment

Címkék: ingyenes Kommunikáció Gasztro Gasztró

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetmarketingarc.blog.hu/api/trackback/id/tr525859911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Judy Epokit 2014.03.15. 05:10:53

Gourmetmarketingarc. Szamomra csak a hely neve nem derul ki, cserebe viszont kaptam egy rakat nyakatekert, helyenkent eroltetett mondatot.

imarcsika 2014.03.15. 09:04:14

@Judy Epokit:
A hely nevét jelen esetben azért nem tüntettük fel, mert egy általános jelenségre szerettünk volna rávilágítani. Szerencsére az a tapasztalatunk, hogy egyre több helyen van színvonalas, vendég orientált kiszolgálás, hisszük, hogy hosszú távon csak is így maradhat fent bármelyik étterem, cég, stb., de ettől függetlenül előfordulhatnak hibák bárhol, az itt megnevezett krumpli probléma behelyettesíthető megannyi apró egyéb dologgal, ami egy étterem életében napi szinten előfordulhat, és tapasztalatból tudom, hogy elő is szokott fordulni, nem is ezzel van a gond, hanem a probléma megoldásával.
A cikk lényege pont az, hogy miért nagyon fontos az ilyen és hasonló szituációkat a helyén kezelnie a vendéglátónak, hogy a vendég tényleg elégedetten távozhasson.
A cikk stílusát pedig próbáltam ahhoz a vehemenciához igazítani, ahogyan szerintem egy elégedetlen vásárló/vendég elmeséli a negatív élményeit másoknak. Én legalább is így szoktam, de ugyanilyen lelkesen szoktam megosztani a jó tapasztalataimat is, és ajánlok egy egy csomó szolgáltatást, éttermet, üzletet stb. embereknek. És a legtöbbünk szerintem így működik, ezért nagyon fontos, hogy ezt mindig szem előtt tartsa az üzletvezető. A személyes ajánlásnál jobb reklámot nem nagyon kaphat egy cég, a mai világban a híred pedig pillanatok alatt több száz emberhez juthat el. Csak nagyon nem mindegy, hogy a rossz vagy a jó híred.
süti beállítások módosítása