2014.01.20.
00:52

Írta: Héjj Szilárd Marketingarc

Kádár Étkezde, ahol megállt az idő

Az utóbbi pár hónapban többször is megfordultam a Kádár Étkezdében, ami a Klauzál tér egyik régi gyöngyszeme. Az éttermet 1957-ben alapította Kádár Béla, az elmúlt húsz évben pedig Orbán úr tulajdonában van a hely, aki egyben a szakács és a mindenkivel elbeszélgető host szerepét is minden gond nélkül betölti.  

A téren sétálva alig lehet észrevenni a Kádárt, én amikor először voltam, simán elsétáltam mellette. Megéri észrevenni! Belépve az étkezdébe kockás terítő fogad, puritán evőeszközökkel, a falon megannyi ismert magyar és külföldi művész és sportoló fotójával (ezek a fotók erősítik a brandet). Szinte nincs olyan magyar olimpiai bajnok sportoló, aki ne fordult volna meg itt. A Kádárnak van egy erős törzsközönsége, akik nap mint nap itt fogyasztják el az ebédjüket, és mellettük sok turista jár még, meg hát a kíváncsiskodók. 

kádárétkezdebejárat.jpg(kép forrása: welovebudapest.com)

Minden asztalon van szalvéta (legegyszerűbb fajta) és az elmaradhatatlan szóda. Ami picit nekem csalódás volt elsőre, hogy nem ingyen van, én simán beleszámolnám inkább az ételek árába.  Az ételekre nem kell sokat várni, a húslevesek mindig forróak, ahogy kell és a főételek is kellően melegek. Extra finom nekem a ludaskása volt, amit gombával készítenek. Mennyei élmény! Kedvesem legutóbb a képen látható meggyszószt ette krumplipürével és főtt marhahússal, egyből az iskolai menza jutott az eszébe, de hál’ Isten ez kellemes élmény volt számára. Elmondható, hogy az ételek finomak, de extrára ne számítsunk. Egy kedves barátommal is beültem enni jó másfél hónappal ezelőtt, és kérdeztük, hogy van-e rizibizi, mire a tulajdonos úr mondta, hogy nincs gomba, így nem tudnak adni, de máskor szóljunk előre, és akkor lesz. Ez a mondat kettő nagyon fontos információt rejtett számunkra: 1. A rizibizit valaki gombával készíti. 2. Rugalmasak. 

kádárkaja.jpg(meggyszósz marhahússal és krumplipürével forrás: a szerző)

A Kádár nem egy fine dining étterem. Vannak napi ajánlatok, és emellett pedig állandóan kérhető fogások.

Kiszolgálás/felszolgálás: Én eddig mindig ugyanazzal a két felszolgáló hölggyel találkoztam, akik nagyon kedvesek, beszédesek, segítőkészek. Mindenhol ilyennek kellene, hogy legyenek a felszolgálók. A borravalót is nekik kell adni, vagyis hát én nekik szoktam, nem pedig a tulajdonosúrnak, aki a pénztárgép mögött ül :)

kádárbelülről.jpg(Belülről igazi retro feeling, bocs a kép minőségéért, telefonnal csináltam)

Tisztaság: Tiszta minden, semmi probléma sincs ezen a téren sem!   

Toalett: Na igen, ezt egy picit gyengepontnak érzem, az a baj, hogy a toalettben is megállt az idő…  

Eladóhelyi kommunikáció: Étlap egy kétoldalú A/4-es papírlap, semmi flanc. Talán egy kicsit többet érdemelne, kicsit igényesebbet.  

kádárkockázatotnemvállalunk.jpg(ez  tábla mindent visz! :D ) 

Facebook oldal: Na az nincs..

Weboldal: Ne csodálkozzatok, de weboldal sincs!

Ami van az egy Google+ oldal, de az sincs nagyon frissítve, viszont ott találunk értékeléseket a Kádárról. Érdekes szakmai kérdés, hogy kell-e egyáltalán a Kádárnak az online megjelenés vagy a közösségi média? Szerintem igen, mert hiába megy most még a szekér, de kiöregedik a törzsvendégköre. Nem beszélve arról, hogy mennyivel többet is hozhatna az online megjelenés, mint ami van.

A nyitva tartása is egy élmény, 11:30-tól van nyitva 15:30-ig. Hétfőn és vasárnap zárva.

Én még biztos, hogy meg fogok fordulni a Kádárban, hiszen soha nem okoz csalódást, megfizethető is, és olyan jól esik a felszolgáló hölgyek odafigyelése. Szívből ajánlom nektek is! 

Lájkold a MarketingArcot a Facebookon és így nem maradsz le az új bejegyzésekről és különféle marketinggel kapcsolatos érdekességekről! www.facebook.com/marketingarc 

Ha tetszett a bejegyzésem lájkold és oszd meg légy szíves. Ha Google Plust használsz nyomj egy +-t! :) Köszönöm!

87 komment

Címkék: retro Budapest Gasztro Kádár étkezde

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetmarketingarc.blog.hu/api/trackback/id/tr485771351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drago Brutic 2014.01.21. 11:36:10

Legutoljára azért kicsit rossz szájízzel jöttünk el. A tulaj véletlenül dupla árat számolt, és még mi éreztük magunkat kínosan, mert ingerülten kioktatott minket. Akkor el is ment a kedvem, tekintve, hogy a Kádár egyáltalán nem olcsóbb egy átlagéteremnél. Gyuri bácsi kifőzdéje a Wesselényi utcában magasan családiasabb volt.

mel gibson 2014.01.21. 11:41:25

kihagytad a lényeget Szilárdkám!
az pedig:a szombati SÓLET!!!
azért jön szinte mindenki aznap délelőtt.külföldről hazalátogatók úgy szervezik az utazást,hogy egy szombati Kádár benne legyen...
és igen,a szóda fizetős,csicsás étlap nincs,internetes megjelenés pedig azt hiszem nem is kell.húsz éve engem is elvittek oda,én is vittem már rengeteg ismerőst "sóletezni". a szájhagyomány itt nagyon működik,én legalábbis így vettem észre.
a Kádár így jó,ahogy van.
peace

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.21. 11:47:27

@mel gibson: :) Sóletjét még nem kóstoltam, de ami késik az jön! Az internetes megjelenés kérdésében nem értünk egyet, szerintem ma már elengedhetetlen! Természetesen ettől a Kádár még jó úgy, ahogy van! :)

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.21. 11:49:37

@Drago Brutic: Az tény, hogy az Orbán úrnak van egy stílusa. Tagadhatatlan! Eléggé rosszul kezelte le a helyzetet akkor! Teljesen érthető a reakciótok! Szerencsére ilyen még nem történ velem a Kádárban. Gyula bácsi is sorra fog ám kerülni! ;)

Drago Brutic 2014.01.21. 13:22:31

@Héjj Szilárd MarketingArc:
Akkor még néhány tipp :) Vannak helyek, amelyek nem annyira hájpoltak, mint a Kádár, de kultkajáldák.
Bakáts téri étkezde. 10 éve voltam ott, nem tudom, van-e még. Ugyanaz a málnaszörp, szóda retró stílus, de olcsóbb és nem kell várakozni az asztalra.
Damjanich_Dózsa György sarkától nem messze a Damjanich elején egy kis étkezde, a nevét nem tudom. Múlt héten voltam először, elájultam a nénik kedvességétől és a kaja is jó volt.
Kolosy téri piac, egy testépítő srác üzemelteti, a környék összes reklámügynöksége oda jár. Szintén zseniális.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.21. 13:31:37

@Drago Brutic: Köszönöm szépen a tippeket! A Bakáts tériről már hallottam, a Kolosy tér még útba is esik nekem sokszor! Remélem szépen lassan az összes az utamba kerül! :)

Michel Djerzinski 2014.01.21. 13:32:03

Szerintem ez egy tipikusan túlértékelt hely, amit egy hamis, alaptalanul túlhajszolt pátosz ad el. Csak ez magyarázhatja az irreálisan drága árakat, pl. a sóletét...

Michel Djerzinski 2014.01.21. 13:33:42

Szintén drága, de az itt kapható sólet szerintem még a Kádár sóletjénél is finomabb:
rosenstein.hu/

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.21. 13:37:52

@Michel Djerzinski: Rosenstein remek hely, egyik nagy kedvencem, bár ott még soha nem ettem sóletet! Rosentseinről is fogok írni! ;)

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.21. 13:40:03

@Michel Djerzinski: Ténykérdés, hogy nem tartozik az olcsó kifőzdék közé!

Michel Djerzinski 2014.01.21. 13:40:20

@Héjj Szilárd MarketingArc: bőven túlértékelt és drága hely az is, de tény, hogy van egy atmoszférája :-) Manapság, főleg Budapesten, sokkal olcsóbban ehet az ember finomat, eleget is, igaz, nem olyan konyhát, amit a Rosenstein visz. Egyszer-egyszer bevállalható azért.

Michel Djerzinski 2014.01.21. 13:40:53

@Héjj Szilárd MarketingArc: ráadásul kényelmetlen, és - elnézést - bántóan igénytelen az egész...

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.21. 13:42:34

@Michel Djerzinski: Nekem az igénytelen erős kifejezés rá, de hát ízlések és pofonok. A WC-je tényleg gáz, de azt írtam is! :)

Drago Brutic 2014.01.21. 14:06:59

@Michel Djerzinski: Hamis mítosznak nem mondanám, inkább úgy érzem, kifáradt. Ezekben a helyekben mindig az a legjobb, amikor még nem "fedezik fel". A Kádár viszont lassan mítoszgyár lett, mint régen a Szimplakert. Kötelezően hozza a "legendás, olcsó pesti kifőzde" karaktert, de már valahogy nincs benne lélek. Szerintem.

Csobota-Kis Árpád-Barátságos Szállodák Nagykövete 2014.01.21. 14:07:47

Szilárd!

Tök jó, folytasd az írást!

Üdv: Csobota-KIs Árpád

Michel Djerzinski 2014.01.21. 14:17:15

@Drago Brutic: a legnagyobb baj az, hogy egyáltalán nem olcsó kifőzde. Sőt, ár/érték arányban kifejezetten rossz. Oké, hogy ez egy egyedi világ, letűnőben lévő korok ételeivel, és erre játszik rá a hely is, mégis: hacsak valaki nem kifejezetten ezt a konyhát keresi, akkor inkább elmegy egy tisztességes kisvendéglőbe, ahol jóval nagyobb választékból ehet legalább ennyiért, ha nem olcsóbban. (És akkor nem beszélek a török étkezdékről, pláne a Szerájról, ahol nagyon olcsón, nagyon finomat, nagyon sokat lehet enni.)

Michel Djerzinski 2014.01.21. 14:17:54

@Drago Brutic: egyébként meg fenntartom: a hely ismertségének egy bőven túlértékelt mítosz az alapja..

Michel Djerzinski 2014.01.21. 14:36:53

@Héjj Szilárd MarketingArc: a cserép tud jól esni, ha nem a fejedet éri. Egyébként meg a jólesik egybeírandó.

TudodMici 2014.01.21. 15:18:14

Milyen a szag?? (Szerintem nagyon fontos dolog)

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.21. 15:20:52

@TudodMici: Nagyon jó észrevétel! Nekem is fontos! A szagokkal minden rendben volt, kivéve a WC.. :(

Nesebar 2014.01.21. 15:25:43

kisbig.hupont.hu/8/fooldal

Ide menjetek el légyszíves, 3 éve odajárok, embertelen finom, bár nincs a városban, hanem a szélén, de nagyon állat. 13h után érdemes menni, vagy addig állsz a sorban 15 percet.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.21. 15:28:27

@Nesebar: Köszönöm az ajánlást! Remélem eljutunk oda! :)

cs.zoli 2014.01.21. 16:21:36

Egyetértek minden hozzászólóval :o)
Igénytelen, lepattant, és van egy feelingje, de ha nem alkalmazkodsz, kidob magából. Ha beilleszkedsz, és hajlandó vagy tisztelettel viseltetni a hellyel és a személyzettel, akkor befogadnak. Kicsit bennfentes érzés ez, egy másfajta élmény, mint egy átlag étteremben. Igazából nem is az ételért megy az ember...
A szombati sólethez korán, fél 12-kor kell menni, különben elfogynak a kurrens betétek hozzá. Amúgy is sorállás van, minden további nélkül leültetnek más asztalához, ha nem foglalt minden asztal (ezt is lehet ízlés szerint jópofaságnak vagy oltári taplóságnak tekinteni). A sólethez kóser módon sertéskörmöt is lehet kérni :o)
A borravalót a pincér hölgyek kötényébe kell csúsztatni, és a fizetés a kijáratnál, a FŐNÖK ÚR-nál, bemondásra, egy ránézésre 70-es évekbeli számológép-pénztárglp-szerűséggel történik.
Addig jártunk oda, amíg rá nem jöttünk, hogy otthon jobb sóletet csinálunk, bár ez nem jelenti azt, hogy a kádáré rossz lenne, csak otthon még jobb (jó adottságokkal rendelkezünk...)

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.21. 16:27:16

@cs.zoli: Igen ez a "köténybetevős" jatt érdekes szokás, de mondjuk ezt jónak tartom, mert a hölgyek rohangálnak. Annyian írtak már a sóletjükről, hogy most már meg kell kóstoljam! :) Sajnos én (még) nem tudok csinálni sóletet! :(

ritmikus csimpifon 2014.01.21. 16:45:12

@Drago Brutic: "A tulaj véletlenül dupla árat számolt, és még mi éreztük magunkat kínosan, mert ingerülten kioktatott minket."

Na oda se megyek, rühellem a bunkó vendéglátósokat. Akinek ez bejön, az gazdagítsa nyugodtan a tahókat.

Drago Brutic 2014.01.21. 17:05:03

Hú, egy kicsit átestünk a ló másik oldalára...pedig nem volt szándékom a savazás :) Ezért jókat is írok: igen, a Kádárnak voltak nagyon jó korszakai, ebből én is megcsíptem egyet. A kiszolgáló nénik pedig, ahogy a poszt írja, rohadt kedvesek és aranyosak. AZt is szerettem, hogy volt egy bennszülött feeling, külföldön is mindig ezt keresem. Mára ez sajnos kiveszni látszik. Ja, és a kaják is jók, vagyis ha az ember tutira akar menni, itt nem téved, csakhát az árak...kifelé menet ott mocorog a kisördög, ezért a pénzért különlegesebbet kapsz...és messze sem kell menned. A Kazinczyban, Gozsduban egyre több az ilyen hely. Igen, talán ez a baj kicsit a Kádárral, elvesztette az egyediségét, túl sok a konkurencia. Inkább járok egy családias olasz vagy thai konyhára, mint turisták között zsúfolódok.

szaza 2014.01.21. 17:14:24

Velemenyem szerint az hatalmas bunkosag egy vendeglatos reszerol, hogy nem kepes a sajat uzletenek a mosdoit tisztan tartani. Meg a leg lelakottabb wc helyisegeket is rendbe lehet rakni egy par ora alatt a megfelelo tisztito szerekkel meg egy kis festessel burkolassal es esetleg egy vizszerelo segitsegevel ha nem működnek a csapok etc etc. Egy két óránként a nyitvatartas alatt, ra kellene nézni a helyiségre es egy gyors kis takarítást elvégezni....ha ennyit nem képes az üzemeltető megtenni, vajon mi folyik a konyhaban?? Gusztustalan lepukkant helyek az ilyenek. En mar hagytam ott etkezdet ez miatt mert mindig megnezem hogy igényesek e a hely tisztaságára es egeszsegessegere..ha kosz van nem rendelek kaját es otthagyom szó nelkul.....

Michel Djerzinski 2014.01.21. 17:20:16

@szaza: igaz, de ez mind mellékes... mondhatni gomb a kabáton. A lényeg mégis a konyha minősége, a belső hangulata és az árszínvonal lenne, márpedig ezen szempontokból erősen vitatható az az erőltetett mítosz, ami a hely körül kialakult. Kádár étkezde Kádár János gyermekeinek.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.21. 17:21:30

@szaza: Ebben igazad van, fontos a tisztaság! Azért ne értsd azt, hogy kvázi szaros a wc, arról szó sincs! Csak a WC-ben is megállt az idő..
Én is már hagytam ott éttermet is, a toalett miatt, ők azért nem tartanak még ott! Szerencsére!

szaza 2014.01.21. 17:28:56

Nem mellékes, mert az igénytelenség es a hiánya a normális higiénianak a saját üzletükben, az kihatással lesz a konyhára is. Ott is akkor elvarhato hogy az etelekkel gusztustalan koszos nemtorodom módon bánnak..

Ahhoz hogy a helynek meglegyen a milliője/feelingje ahhoz a tisztaság nem lenne szabad hogy masodlagossa váljon....

elzee 2014.01.21. 17:38:51

kb. 20 évvel ezelőtt voltam először a Kádárban: nagyon tetszett az akkor is retrónak számító stílus, és az árak. Évente 1-2 alkalommal bemegyek egy ebédre, de sajnos szinte folyamatosnak látom a hanyatlást: az árak elszálltak, az ízek pedig leegyszerűsödtek, közönségessé váltak. . Legutolsó ebédem alkalmával a főétel ehetetlenül sós volt, a csemegeuborka szinte elviselhetetlenül ecetes. Természetesen nem ettem meg, és a kedves felszolgáló hölgy kérdésére, hogy "nem ízlett???" elmondtam őszinte véleményemet. Erre az volt a válasz, hogy "itt így szoktunk főzni". Kifizettem, jattot nem hagytam... Véleményem szerint a jelenlegi Kádár egy méltatlanul sokra tartott egyszerű étkezde méltánytalan árakkal.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.21. 17:50:47

@elzee: az a szerencse, hogy annyi remek hely van még, hogy az ember válogathat kedvére!

vectraboy 2014.01.21. 18:04:41

Varjunk csak egy kicsit... Kádár ur alapitotta 1957-ben... Egy ideje Orban ur tulajdonaban van... Hazias kosztjarol hires... Csak nem a gulyas-szocializmusrol van szo?

elzee 2014.01.21. 19:17:58

@Héjj Szilárd MarketingArc:

tényleg szerencse... :) manapság az egyik, ha nem a legrosszabb ár/érték arányú ebédet kínálja a Kádár.

mimi8 2014.01.21. 19:50:27

kóstoljátok meg a vadas marhát és a máglyarakást keddenként! nagyon finom.

L von Richthoven 2014.01.21. 20:02:45

Nincs Facebook oldala!!!!!!
Próbálj meg egy kicsit relativálni, nem kell mindenhová mindenkinek Facebook, remekül el lehet lenni nélküle....
Egy dolog biztos: Amikor a Facebook generáció nagyapói még a gatyakorcot sem oldották meg, hogy apáitokat - anyáitokat megcsinálják, Kádár már akkor is fogalom volt, Facebook és homepage nélkül is....

Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.01.21. 20:33:29

@Héjj Szilárd MarketingArc: miért? Kérdezem ezt weblapokkal és webalkalmazásokkal foglalkozó informatikusként. Miért lenne jobb a Kádár étteremnek, ha lenne weblapja?

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.21. 20:36:07

@Before: Fiatalabb generáció elérése, könnyebb kommunikáció a lehetséges vendégekkel, stb. Ahogy látom kezd kiöregedni a vendégközönsége a helynek. Engem például érdekelne a napi ajánlat, amit egy Facebook oldalon simán kitudnának minden reggel tolni, na ahhoz még weboldal sem kell!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.21. 20:36:15

A facebook már lejárt a kutya nem nézi a céges oldalakat.
Google sem sokkal jobb,de talán több értelme van.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.21. 20:38:17

@Gyurma73: lejárt kutya? khm..ebben nagyon nem értünk egyet. Google+ még sehol sincs hozzá felhasználó számban.

♔batyu♔ 2014.01.21. 20:46:56

Szerintem valószínűleg számla sincs. Nekem nem szimpi. A kaja így tálalva gáz.

Ez a hely itt már régen éhen halt volna, ha a turisták nem tartanák el.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.21. 20:48:16

Nem lehet felvenni a körökbe.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.21. 20:50:08

@Héjj Szilárd MarketingArc:
Sok értelme nincs a facen reklámozni.
Kidobott pénz és drága is.
Engem pl idegesítenek a szponzorált bejegyzések,nálam kontraprodudtív.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.21. 20:51:58

@Gyurma73: Nem kell reklámozzon feltétlenül, csak folyamatosan kommunikáljon és informáljon. Egyébként a számok nem azt mondják, hogy kidobott pénz a Fb reklám, csak okosan kell csinálni!

csodatévő dzsagodar 2014.01.21. 20:54:28

A Kívánság Étkezdébe a Tibi bácsihoz érdemes még elmenni az Alsóerdő sor 36-ba. 600-700.-Ft-ból parádés mennyiséget és minőséget kapni. 30 évvel ezelőtti feeling. A környéken dolgoztam 25 éve, állandóan ott kajáltam. Tavaly visszanéztem az öreghez, megismert, örömmel üdvözölt, és a kaja ugyanolyan. Olcsón, jót lehet burkolni. Nem szabad kihagyni.

Plumper 2014.01.21. 20:55:53

bazzeg menjek tömegnyomorba? leültetnek más helyére, vagy az én ölembe idegent?

Hypofx 2014.01.21. 22:49:13

30 éve eszem ott...jó:)

citzen 2014.01.22. 00:31:30

Borzalom! Mi ez a lyuk? Az a tálalás... Itt akkor sem ennék, ha nekem fizetnének érte....

sway 2014.01.22. 01:21:39

te csak vmi önjelölt marketing arc vagy. miért nem mész és keresel egy olyan munkát amihez értesz is. feleslegesen erőlködsz ezzel a fb szöveggel... egy ilyen blogot bárki meg tud írni akinek van egy kis ideje és affinitása.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.01.22. 08:20:26

@Héjj Szilárd MarketingArc: lehet, hogy téged érdekelne a napi menü, de a kérdésem még csak véletlenül sem ez volt.
A tulajdonos együtt öregszik a fogyasztóival, ebben nem látok semmi problémát, legalább megtalálják egymás igényeit. Egy ilyen - részben zsigerből, részben talán szándékosan - minimalista megoldás pont nem kívánja a fiatal, más kiszolgáláshoz, stb-hez szokott új fogyasztói réteget, akik pedig mégis odavalók, azok úgyis megtalálják szájhagyomány útján.
A kérdésem még sarkosabban feltéve: el fog-e tudni adni Orbán úr több meggyszószt, vagy sóletet, ha többen lájkolják a fészbúkon, vagy van egy napimenüs weblapja? Ennek a kérdésnek pedig egy folyománya, hogy vajon Orbán úr akar-e több meggyszószt és sóletet eladni?
A kommentek alapján elég jó közgazdasági vénával rendelkezik, mert nem tűnik olcsónak a hely, tehát már így is profitmaximalizálási szinten van. Ha ennél többet akarna eladni, akkor lehet, hogy csökkenne a termelés határhaszna, mert kicsi a konyha, nem akar annyit dolgozni, stb, stb...

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.22. 08:24:56

@sway: Hajrá! Majd linkeld be légy szíves a Te blogodat is! Mindenki előtt ott áll a lehetőség valóban!

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.22. 08:27:04

@Before: Ha jól értem a szavaidat a kb. 60 éves Orbán úr halála után bezár a Kádár?! Hiszen együtt hal meg az odajáró vendégekkel. Szerintem mindenképpen többet tudna eladni, ebben egészen biztos vagyok. Abban teljesen igazad van és jogos felvetés, hogy akar-e többet eladni...

Void Bunkoid 2014.01.22. 09:14:42

Hehe.

Ha a sok képet levennék a falról, csakugyan tényleg olyan, mint egy üzemi étkezde a 70/80-as évekből.

Szerintem vagány :)

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.01.22. 11:53:56

A Kádár Étkezde nosztalgiázásra megfelelő: az öregeknek ez volt a megszokott menü, a fiatalabbaknak ez volt az óvodai/iskolai menza (szerencsére manapság egyre több menza főz igényesebb ételeket). Egyébként a minőséghez képest kissé drága, valószínűleg az ismertsége miatt, hiszen máshol is van hasonló menü ugyanilyan színvonalon, csak kedvezőbb árakon.

fantomasso 2014.01.22. 13:50:08

@cs.zoli: Ez ugyanígy működött az onnan 100 méterre lévő és sokkal jobban menő Karalyos kifőzdében(Dob u) ami már megszünt. Minden asztalhoz odaültettek minden érkezőt a szabad helyekre, fizetni a főnöknél kellett(akinek tizenöt évig se pénztárgépe se nyugtatömbje nem volt) borravaló a felszolgáló hölgyek kötényébe. Nagyon komoly forgalom volt, az ajtóban álltak az emberek, a nyugati kocsik két-három sorban parkoltak az utcán, örök problémát jelentve a környékbelieknek. Aztán az öreg meghalt, a fia pedig alkalmatlan volt a bolt továbbvitelére, viszont önkormányzati képviselőként egy rakás bolt tulajdonjogát megszerezte a környéken. Azért az utolsó években már nem is főztek olyan jól. A Kádárnak már 20 éve is csak a híre volt meg, a mai napig abból él, a fénykora inkább a hetvenes években volt. Nem ér annyit mint amibe kerül. Főleg most, hogy a környék tele lett jobb helyekkel.

fantomasso 2014.01.22. 14:22:37

@Héjj Szilárd MarketingArc: Érdekes módon a közönség mindig öregekből, jobb esetben középkorúakból állt a Kádárnál.
Minek nekik az internetes megjelenés, így is el tudják adni magukat a legenda alapján.
Persze most a friss arcok azért észreveszik hogy a valóság nem olyan fényes. Főképp más, környékbeli helyekkel összehasonlítva.

fantomasso 2014.01.22. 14:27:36

@Héjj Szilárd MarketingArc: Ez az Orbán úr 60 éves volt már a kilencvenes években is. Valami nem stimmel.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.22. 16:30:02

@fantomasso: Én csak tippeltem a korára! :) Ha több akkor nagyon jól tartja magát!

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.22. 16:35:23

@fantomasso: Igen, csak az idők változnak, már másképp terjed a szájhagyomány, mint régen, új felületei lettek. Nem beszélve arról, hogy a fogyasztói szokások folyamatosan változnak.

hatmandu 2014.01.26. 14:44:18

@Before: Ez egy olyan hely, ahol azt fizeted meg, hogy mekkora szar. Ez a piaci rés az általános igényesség emelkedésével magától alakult ki, ők pedig pusztán azzal, hogy nem csináltak semmit, azon étkezdék egyike maradtak, ahol elég autentikusan megtalálhatod a harminc-ötven évvel ezelőtti fílinget. Ezt pedig nem csak az öregek szeretik, hanem a fiatal hipszterek is, akik a hangulatért szívesen kifizetnek annyit, mint amennyit egy vállalhatóbb étteremben normális kajákért fizetnének.

Tényleg lehet közgazdasági vénája az öregnek. Nem tudom hogy szándékosan, vagy csak beleszarásból, de külön jó, hogy nincs honlapjuk. Az öregeknek tökmindegy, a hipszter meg sokkal bennfentesebbnek érezheti magát.

igiboy1970 (törölt) 2014.01.26. 17:17:10

Én maradok a Földesnél a Frankel Leó utcában!!!

Szőkebácsi 2014.01.26. 18:00:50

Szia!
Van a 15. kerületben egy kajálda, kinézetre mintha '72-ből itt maradt volna egy Röltex, de ha bemész zseniális!!! És van piros meg sárga üditő is :)
A tulaj a néni aki kiszolgál, még beszélgetni is odaül, ha engedi az ideje. A kaja zseniális - és óriási adag :) Nyomozd ki szerintem ;)

ps: Nekem sincs fészbukom, mégis jól elvagyok...

Pierr Kardán 2014.01.26. 22:55:31

Nem messze van a munkahelyem a Klauzál tértől, de 5 év alatt kb. 5-7 alkalommal voltam a Kádár étkezdében. A kaja nem rossz, de az árak hihetetlenül magasak :-( Elképzelni se tudom, hogy a rengeteg öreg arc, aki ott eszik, honnan veszi a lóvét a Kádárt megfizetni.

Ha nagyon megkívánom a vadasmarhát, akkor elmegyek a Kádárba, de a környéken rengeteg jó hely van, ahol nagyon jókat lehet enni és ahol nem állt meg az idő 1975-ben...

Pierr Kardán 2014.01.26. 23:03:34

@Héjj Szilárd MarketingArc: Szőkebácsi erre gondol:

www.babeleketterem.hu/

Na ez nagyon komoly hely, ha nem 15 km-re lenne tőlem, akkor ide mennék minden nap enni!!!

Még akkor kezdtem Pistához járni, amikor még a Pestújhelyi piacon volt kifőzdéje. Nem volt semmi, a koszos piac közepén egymás mellett álltak sorba a zöldségrakodók az öltönyös úriemberekkel, hogy Pistánál feltankolják a napi ebédet.

Mondjuk ma már Pista volt felesége és a fia viszik az éttermet, de biztosan benne van a hely Budapest legjobb 5 kifőzdéjében!

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.26. 23:06:19

@Pierr Kardán: Milyen helyeket tudnál ajánlani, amelyeket érdemes lenne kipróbálni?

Pierr Kardán 2014.01.26. 23:25:32

@Héjj Szilárd MarketingArc: Gyuri Bácsi tényleg nem rossz, bár amit én tudok, az a Kertész utcában van

www.etterem.hu/11153

Drago Brutic a Wesselényiben is tud egy Gyuri bácsis éttermet, azt meg én nem ismerem, de megnézem, mert van pér étkezde a Wesselényiben :-)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2014.01.27. 08:57:33

van abban elég sok szomorúság, ha épp egy elavult, fényét vesztett, kicsit sem haladó helyről szóló poszt a legnépszerűbb, amikor a városban már nagyon sokan igyekeznek jót létrehozni, akár ennél sokkal olcsóbban is...
Pl: vilagevo.blog.hu/2014/01/11/budapestevo_legjobb_gasztrokalandok_itthon

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.27. 11:33:01

@világevő: Köszi a linket, a lista szép, van köztük olyan, akiket mi is sokszor látogatunk és fogsz találkozni velük ezen a blogon is.

egyker 2014.01.27. 14:49:05

retro helyek: Pajtás étterem, móri borozo 1.ker,
bambi presszo 2 ker
Junior etterem cserto utca, 14ker

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.27. 14:56:28

@egyker: Köszi! Bambit ismerem, szerintem pofátlanul drága! Pajtást meglesem!

Somlyai Richárd 2014.01.28. 20:20:11

Olvasva a hozzászólásokat, kb. 70-80%-ban mindenkinek minden drága. Én sem tojom a pénzt, és természetesen megnézem miért fizetek, de mi az, hogy drága? Az ár/érték arányt vettétek figyelembe, vagy egy abszolút értéket? Erre most egyéb ok miatt vagyok kíváncsi, teljesen elvonatkoztatva a helyszíntől, de tényleg mi az, hogy drága? Mennyi lenne az olcsó, vagy inkább a fájdalommentesen kifizethető? Ki az aki tisztában van a vendéglátóipar árképzésével? Tudjátok mi a drága? A 90 forintos bekerülésű kóla vagy a 70 forintos víz kibontása 250-350 forintért, vagy az 55 forintos kávé (és itt 7500/kg áron számoltam!) 200-400 forintét. Ezt elismerem. Ezen miért nem akad ki soha senki? Miért csak az ételárak a drágák? Mondom mindezt vendéglátósként...

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.28. 20:58:29

@Somlyai Richárd: Ja-ja, én az italoknál szoktam felszisszenni, hiszen marketingvezetőként dolgoztam egy italforgalmazó és ital-nagykereskedő cégnél.. :) Ételeknél az a drága nekem, ami nem ért annyit számomra, nem tudom megmondani a konkrét összeget. Remélem érthetően fogalmaztam :) Kicsit most elvagyok úszva.

Somlyai Richárd 2014.01.28. 21:17:24

@Héjj Szilárd MarketingArc: Teljes mértékben értem, de ugye szándékosan múltidőben fogalmaztál? Ezt akkor még nem tudod amikor beülsz, ugye!? Esetleg ajánlás miatt, vagy már jártál ott, de egyébként nem. Akkor mi alapján választasz? Egyértelműen az alapján, hogy mit akarsz enni. És ha utána nem ért meg annyit, akkor mi van? Ettől függetlenül jó volt, csak jobb lenne olcsóbban, vagy semmi pénzért legközelebb? Ez is összetett kérdés, hiszen ha semmi pénzért legközelebb, akkor 1 forint is drága azért ami ezt az érzést okozta. Tudom még bonyolítani, és azt is tudom, hogy tudod miért feszegetem a témát ;-) De majd ha kijössz a hó alól folytatjuk...

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.28. 21:19:54

@Somlyai Richárd: Sokszor találomra megyünk be, épp amerre járunk mi van a közelben. Van amikor pedig ajánlás alapján megyünk, és van olyan is, amikor olvastam egy helyről és érdekesnek találom és akkor go!

Somlyai Richárd 2014.01.28. 21:41:55

Oké, de ti most már felvállaltátok a tesztelést, így tényleg muszáj, és olyankor gondolom nem az étlap jobb oldalát nézitek. És a többiek? Egyáltalán kinek mit jelent az étterembe járás? Csak az éhség hajtja, vagy élményt akar? Igazából nem szabadna szétválasztani. Ma úgy állunk, hogy már rég megszűnt az a réteg, aki életvitelszerűen járt étterembe. Elmennek, mert a mama 70 éves, vagy Julcsi 18, ilyenkor élményt akarnak. Elmennek, mert irodában dolgoznak, és tök jó a 990 forintos menü délben. Elmennek, mert rég látott barátokkal találkoznak. Elmennek, mert most értek haza vidékről, nincs idő vagy kedv főzni. Ez az úgynevezett egyszer-egyszer. Tudod hányszor rácsodálkoznak az "új étlapra" a vendégek? Pedig közel 2 éves... Ennyire nem járunk étterembe. Mert drága. Pedig nem kellene annak lennie, vagy legalábbis nem minden esetben, de ez megér egy külön posztot.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.29. 17:29:46

@Somlyai Richárd: Teljesen igazad van! Jogos felvetés! Én is kíváncsi vagyok a többiek véleményére.
süti beállítások módosítása