2014.08.04.
14:04

Írta: imarcsika

Amikor a csirkefarhát Püspökfalatnak képzeli magát...

Vác1.jpgHónapok óta szemezgettünk a váci Püspökfalat Bisztróval, hiszen egész jókat lehetett róla olvasni itt-ott, minket pedig külön jó érzéssel töltött el, hogy csupán néhány kilométerre verőcei lakunktól, végre a Dunakanyarban is elkezdett mozgolódni valami a fine-dining területén. Amikor június végén kitaláltuk, hogy elmegyünk Vácra megnézni egy színházi előadást, melyet egy Quimby koncert is követett, tudtuk, hogy ez egy remek alkalom lesz arra, hogy egy vacsora-színház-koncert keretein belül kicsit kikapcsolódjunk. Ráadásul a színházjegy mellé a Püspökfalat Bisztró ajándékba adott egy előétel vagy desszert fogást is, (ha legalább 2 fogásos ételt rendel valaki), így nem is volt kérdéses, hogy ott a helyünk. Foglaltunk asztalt 17 órára, és izgatottan néztünk a ránk váró élmények elébe. Akkor még sajnos nem tudtuk, mire is vállalkoztunk valójában...

Pikk-pakk el is érkezett hát a nagy nap, kicsivel 5 óra után meg is érkeztünk a helyre. Ahhoz képest, hogy a színházjegy mellé járt az ajándék fogás, a bisztró üresen tátongott, de mi nem szontyolodtunk el, helyet foglaltunk a "kerthelyiségben", ami valójában egy társasházhoz vezető kapualj, a lakóknak szó szerint mellettünk kellett elhaladniuk, hogy hazajussanak. Ez egyébként még pont bele is tudna férni, mert megvan a maga sajátos bája, de szinte az összes többi, amit ott tapasztaltunk, az nem hogy nem meríti ki a fine-dining fogalmát, hanem annak a szöges ellentétét.

Vác18.jpg

(A lépen látható úr épp hazatér...)

"Nem fine-dining, de közelít hozzá." Áll a Püspökfalat Facebook oldalán. Nos, mi pedig úgy definiálnánk, hogy nem püspökfalat, hanem inkább csirkefarhát, mert hát csak-csak közel vannak egymáshoz, de mégis mekkora a különbség, ugyebár!?

Hogy miért? Többek között ezért:

1. Az egész vacsorában a legjobb maga az előétel volt, abból is az én levesem, ami egy spenótkrémleves volt, Szilárd kacsamellszeleteket evett gombakrémes kétszersülttel. A leves méretre teljesen rendben volt, de hogy pontosan 2 falatnyi "réteskét" adnak mellé, az kicsit viccesnek hatott. Itt tenném hozzá, hogy a menü nem degusztációs menü, így nekem furcsa, hogy ekkora méretű leveshez hogyan lehet ilyen kevéske rétest párosítani. Szilárd előétele teljesen átlagosnak bizonyult.

2. A következő probléma, amitől nekem a hátamon is feláll a szőr, ha egy étlap hemzseg a helyesírási hibáktól. Szerintem semmilyen étterem, pláne egy önmagát ugyebár majdnem fine-diningnak aposztrofáló étterem, nem követhet el olyan helyesírási hibákat, mint amik ezen az étlapon szerepeltek. Tudom, az étlap hetente változik, de igenis fordítsanak arra külön figyelmet, hogy hozzáértő emberrel átnézetik a végleges verziót. Nálam általában a "cukkíni" és a "cappucino" és ezek különféle változatai a vészjelző szavak, ha ezek helyesírására nem fordítanak kellő gondot, akkor én úgy gondolom, hogy sok minden másra sem figyelnek kellőképpen. Itt sajnos mindkettő helytelenül volt írva.

Vác10.jpg

3. A kapualjban elhelyezett kerthelyiség legdurvább tulajdonságát csak ez után fedeztük fel. A váci helyi járat sárga busza pontosan a kapualj előtt áll meg, és perceken keresztül ott püffög, amíg az utasok le- és felszállnak, elárasztva a teljes teret a kipufogófüsttel. Ez maga volt a pokol, eszméletlen büdös lett pillanatokon belül.

"Van viszont minőség, élvezet. Igényes, de egyszerű, élvezhető, érthető és szerethető ételek!" (Püspökfalat Facebook oldal)

4. Ekkor már kezdtük kicsit kellemetlenül érezni magunkat, pedig nem is tudtuk, hogy a java még hátravan. Kikértük a főételeket, Szilárd egy grillezett vörös tonhalat evett (bár a számlán grillezett kardhal szerepelt, így azt már soha nem tudjuk meg, mi is volt pontosan), én pedig rizottót kértem malacsülttel. Nos, a hal konkrétan jéghideg volt, az én malacsültem 3/4-ét pedig zsíros, főtt, puha mócsingok tették ki. Ezt szóvá is tettük, Szilárd ételét elvitték, és megmelegítve visszahozták, én a tányéromon félretoltam a mócsingokat, azt ahogy volt úgy otthagyták, és egy kisebb, hosszúkás tányéron kaptam pár szem, immár pár fokkal szebb húskockát. 

Vác19.jpg

Még az újabb adag húsfalatok megérkezése előtt odalépett a tulaj az asztalunk mellett álló szakácshoz, akivel az ételekről diskuráltunk, és miközben röhögve átkarolta a séfet, cinikusan megjegyezte, hogy már pedig neki pont ezek a kedvenc ropogós (!!!???) részei a húsnak, és a szakács lesz szíves majd ebből neki még pluszba odacsomagolni. (Nekem ekkorra már végképp elment a kedvem az egésztől, mert nem, nem finom a mócsingos része, valószínűleg "véletlenül" összekeverte a jól átsütött, ropogós malacbőrrel a kedves tulajdonos. De ennek a megjegyzésnek ott és akkor végképp semmi helye nem volt, viszont nagyon kínosnak és megalázónak hatott.)

Vác20.jpg

(A külön tányéron kihozott húsdarabok, ezek sem ropogtak, főtt ízük volt inkább, bár jóval több volt rajta a hús.)

Az én adagom ismét nagyobbra sikeredett, mint amit bírtam volna, inkább lett volna harmad annyi a rizottó, de normális hússal hozták volna ki, és a tulajdonos is megspórolhatta volna a kedves beszólását, mert innentől kezdve már kifejezetten kellemetlenül éreztük magunkat. 1-2 szemet fogyasztottam csak a második körben kihozott húsfalatkákból, a mócsingos részeket pedig ugyanúgy otthagytam a tányérom szélén a féladag rizottóval, a pincér is így vitte el, amikor végeztünk a fogással.

A pincérek láthatóan semmilyen szinten nem tudták lekezelni a helyzetet, teljesen úgy viselkedtek, mintha most történt volna először malőr az étteremben, és nekünk az jött le, hogy fogalmuk sincsen, hogy adott szituációkban nekik mit kellene mondaniuk a vendégnek, és hogyan tudnának úrrá lenni a helyzeten. Ez persze ismét nem az ő kontójukra róható, ezt folyamatos egyeztetésekkel, tréningekkel lehet csak helyesen megoldani, vagy eleve olyan személyzetet célszerű alkalmazni, akik igényesebb éttermi tapasztalattal is rendelkeznek. Olyat már nem is nagyon mer az ember lánya remélni, hogy egy pincér legyen született vendéglátós, mert manapság sajnos elvétve lehet csak beléjük botlani.

Szóval ott ültünk az asztalnál, és mindketten már csak azt vártuk, hogy ezen az egészen legyünk minél hamarabb túl. Pedig egy tökéletes estének indultunk neki klassz vacsorával, színházzal és koncerttel, és szörnyű érzés volt, hogy az olyan régóta tervezgetett esténk már az első állomásakor kezd valami egészen másba átváltani.

Mivel kétségünk sem volt afelől, hogy ebből az élményből is egy poszt fog születni, gondoltuk még kikérjük a desszertet, mégis legyen kerek a történet. 

Szilárd egy málnás, ricottás parfét evett, én pedig egy mogyoró csokis kekszet Bailey's krémmel. A tálalás ízléses volt, de az íze teljesen középszerű.

"Nincsenek, előírt szabályok, illetve vannak, de egyeseket meg lehet kerülni, másokat meg lehet szegni, vagy figyelmen kívül lehet hagyni." (Püspökfalat Facebook oldal)

5. Amikor már azt hittük, nem lehet durvább, nos én elmentem a női mosdóba. Amit ott láttam, az pedig végképp betette a kaput. A női wc-ben a felmosóvödör és wc közé szépen beékelve a gyerekszék látványa fogadott, tálcával. Igen, valószínűleg innen hozzák ki a gyermekednek az etetőszéket, ha véletlenül betérsz hozzájuk.

Vác22.jpg

Közben Szilárd rendezte a számlát, nem is alacsonyodtunk le arra a szintre, hogy jobb helyeken ha ilyen problémák adódnak, akkor minimum a főételt fel sem ütik a számlára, természetesen a mi számlánkon minden tétel szerepelt (értelemszerűen a színházjegyhez járó desszertekért nem kellett fizetni). Kifizettük a cehet, és megfogadtuk, hogy ide sem jövünk soha többet. 

Kicsit szomorkásan ballagtunk át a színházba, és közben pont azt tárgyaltuk meg, hogy az ember inkább menjen el egy teljesen átlagos étterembe, ahol két-háromezer forintért meg tud ebédelni, vacsorázni, és nagyjából pontosan tudja is, hogy mire számíthat. Vagy inkább ritkábban, de menjünk valódi fine-dining helyre, ahol valódi vendéglátásban lehet részünk, igaz, hogy az ára jóval magasabb, de az az élmény és ár-érték arány amit egy jó helyen kapunk, köszönő viszonyban sem lesz soha egy ilyen ál-fine-dining hellyel, a szó pozitív értelmében. Ahhoz képest, hogy mennyire kellemetlenül éreztük magunkat, és igazából teljesen középszerű ételeket ettünk, borzalmas kiszolgálásban volt részünk, és a végére még a gyomrom is majdnem felfordult a mosdóban látottaktól, a számla a desszerttel együtt közel 14 ezer Ft lett volna. Dupla ennyiért olyan vacsorában lehet részünk, hogy egész életünkben szívesen emlékszünk rá. De így nekem sajnos csak ablakon kidobott pénz volt.

p+-sp+Âkfalatsz+ímla.jpg

(A fogyasztásról a számla, néhány elírással itt is...)

Pedig a váci Püspökfalat Bisztró számos helyen mindenféle TOP listákban szerepel, néhányan ódákat zengenek róla, bár azt sajnos mindig nehéz megtudni, hogy ezek az írások mennyire tükrözik a szubjektív tapasztalatokat, mert én egyszerűen el nem tudom képzelni, hogy pont aznap este álltak olyan nagyon rosszul a csillagok a váci égbolton, hogy minden ilyen szerencsétlenül összejött.

 

 

23 komment

Címkék: csalódás Dunakanyar Gasztro Vác Gasztró fine-dining Püspökfalat

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetmarketingarc.blog.hu/api/trackback/id/tr66525991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BigPi 2014.08.04. 14:41:33

Fénykép alapján nem látok nagy különbséget a két malacsült között. Arról nem beszélve, hogy elég zavaróak az ilyen típusú kiírások. Hiszen még, ha egészben is sütik meg azt a malacot annak különböző részei más-más élvezeti értékkel rendelkezik. Magyarán a csalódottság elkerülése érdekében illenék odaírni, hogy mely részből készül a sült. Így ránézésre hasi területről való.

Istvan Varga 2014.08.05. 22:58:55

Amikor a szabadúszó marketinges gasztronómiai újságírónak képzeli magát...

Kedves Máris Éva és Szilárd!
Ha az ember gasztronómiai újságírónak képzeli magát, nem ártana egy kicsit komolyabban venni a témát, esetleg utána olvasni bizonyos dolgoknak, hogy ne írjanak hülyeségeket, de főleg valótlanságokat.
Ha hülyeséget írnak, és ezért lehülyéztetik magukat az egyébként nem gond, ezért nem írnék egy sort sem, azért sem, ha valamelyik ételt rossznak, középszerűnek, vagy jónak ítélik, ízlésről nem érdemes vitatkozni. Azért ragadtam gyorsan billentyűzetet mert önök többször is valótlant állítottak, hogy ne mondjam szándékosan tévesztettek ami nem szép dolog, sőt azt sugallja, hogy ártó szándékkal írták amit írtak.

Helyesírás:
Az önök által idézőjelbe tett cukkíni épp így szerepel a mellékelt képükön is, hogy cukkíni, az írásukban szintén idézőjelben szereplő cappucino az étlapunkon (és erről szintén voltak szívesek fotót mellékelni) capuccino-ként szerepel.
A wikipédia is és az online helyesírási szabályzat szerint helyesen cappuccino-nak kell írni.
Értem, akkor az a baj, hogy nem ugyanazt a hibát vétettük az étlapon, mint önök a cikkben. ok.
Erről azt gondolom, ha egy újságíró a rossz helyesírásra kivínja felhívni a figyelmet, miközben ő maga sem tudja, hogyan kell helyesen írni, az sok mindent elárul a felkészültségéről, szándékáról is.

Tonhal:

Önök szerint a számlán vörös tonhal szerepelt. Nincs ilyen állat, elég lett volna a google-ba beírni, és önök is azonnal megtudhatták volna. Nem is szerepelt vörös tonhal a számlán.
Ha lettek volna kedvesek erről is fotót mellékelni kiderült volna ez is. Kardhal szerepelhetett a számlájukon, ugyanis abszolút naprakészek az ételek, frissen készítünk mindent, és reggel nem kaptam kardhalat, ezért vörös tonhalat vettem. Az étlapon kijavítottuk, de a számlázó programban elfelejtettük.
Még mielőtt megemlítené, hogy biztos valami ármutyi van a dolog mögött, megjegyzem, hogy minden főétel egységáras, azon kívül a vörös tonhal a drágább nyersanyag!
Ha a vörös tonhalra is rákeresett volna, hamar kiderül, hogy nem szabad megsütni. Nálunk szerencsésebb országokban, ahol van a halfogyasztásnak kultúrája, a vörös tonhalat nyersen fogyasztják, esetleg épp csak körbe sütik, hogy egy mm-es sült kéreg képződjön rajta.
Egy gasztronómiával foglalkozó, illetve azt komolyan vevő újságíró tudja, hogy ennél jobban nem szabad megsütni, sőt már-már a túlsütöttségre panaszkodott volna a cikkében.
Persze engem sem kergettek az asztal körül, ha nem ettem meg a nyers tonhalat, biztosan nem oktatják a marketing előadásokon sem, de én kóstoltam, tanultam, utána néztem.
Próbáltam felhívni erre az önök figyelmét, (miután megkérdezték tőlem, hogy ennek ilyennek kell lenni) elmondtam, hogy ezt a halat kifejezetten nyersen fogyasztják, így a legjobb, de nem sokra mentem vele, mert ezek után azt kérték, hogy süssem meg jobban. Ok, ha így akkor így...

Malac
Valószínű kedves Mária Éva, hogy még nem evett malacot. Úgy értem igazi malacot, nem a malacnak csúfolt süldőt, vagy sertést. A malac ugyanis addig malac, amíg szopik, addig viszont nincs ideje hájasra hízni. Van szerencsétlen kisállatnak egy vékony bőre, és alatta csak hús. Igaza van BigPi nevű kommentelőjüknek, nem neveztük meg, hogy milyen részből készül, ő hasi területre tippel. Nos, lapockából készül, mégpedig úgy, hogy kicsontoztuk, majd vákuumzacskóban alacsony hőmérsékleten „főztük” tálalás előtt tejszínben forrósítottuk át.
Amit ön zsírnak nézett az nem volt más mint fehér tejes malachús. Persze önnek igaza van, ropogós zsíros bőrös malacra számított, mi nem ezt adtuk, mert van a malacnak még néhány elkészítési módja. Remélem így már egyel több szerepel az ön képzeletbeli recepttárában is.
Számla:

Sajnos elfelejtették a számlát lefotózni és a cikkhez mellékelni, pedig abból kiderült volna, hogy a végén egy újabbat sikerült khmmm csúsztatniuk.
Mint a fotón is szereplő étlapon látszik, ha három fogást eszik valaki, azért 3900 Ft helyett, csak 3300 Ft-ot kell fizetnie, mivel önök színházjeggyel érkeztek, a desszertet ajándékba kapták, így a három fogásos menü 2800 Ft-ba kerül, ha hozzá számoljuk az étlapon szintén jól látható 10% szerviz díjat, akkor is csak 3080 Ft egy főre, vagyis kettejüknek 6160 Ft, nem tudom hogyan jött ki a majdnem 14.000 Ft. Az is lehet, hogy Szilárd rosszul emlékezett az összegre, esetleg szándékosan akarta megtéveszteni önt? Ha lenne szíves csatolni a számlát....

Visszatérve a címre, a marketinggel rombolni is lehet, az is elképzelhető, hogy ez volt a céljuk, de ebben az esetben még pontosabbnak körültekintőbbnek kellene lenniük.

Barátsággal:

varga istvan

imarcsika 2014.08.06. 00:50:39

@Istvan Varga:

Kedves István!

Köszönjük a hosszas reagálást, kérésére frissítettem a posztot a számlával (amiben mellesleg még néhány elírást is találtam). A számla számunkra természetesen azt az összeget jelenti, ami tartalmazza az ételek mellett elfogyasztott üdítőket és alkoholos italokat is, az gondolom ez egy vendégtől teljesen normális megközelítés, hiszen nem csak enni, de inni is szoktunk egy étteremben. Szóval mi ez alapján számoltuk ki, hogy közel 14 ezer Ft lett volna desszertekkel együtt a vacsoránk, így nem gondolnám, hogy ezzel bármilyen ferdítést is alkalmaztunk volna a cikkben.
A helyesírásra visszatérve, azért tettem idézőjelbe az említett szavakat, mert azok úgy helytelenül voltak feltüntetve, ezért én is csak idéztem őket. Helyesen cappuccino és cukkini a szavak írása, ahogyan erre utaltam is. A többi hibába most nem szívesen mennék bele…
A vörös tonhalas okfejtését végképp nem értem, hiszen ahogyan a mellékelt fotón is látható, az önök étlapján szerepelt a vörös tonhal étel megnevezése, akkor most már végképp elbizonytalanodtam, hogy ha ön szerint ilyen állat nem létezik, akkor nyomtatva hogyan kerülhetett az étlapra?
A blogunk általános leírásában is hangsúlyozzuk, hogy a posztjainkat marketinges szemszögből írjuk. Sem újságírók nem vagyunk, sem pedig szakácsok, ez eddig sem volt titok, a hangsúlyt nem is erre fektetjük soha, ahogyan ebben a posztban sem az ételek minőségét kifogásoltuk. Magánemberként szeretünk éttermekbe járni, jó ételeket enni, és színvonalas vendéglátásban részesülni, és természetesen hivatásunkból adódóan szeretjük szakmai szemmel megélni ezeket az eseményeket, kielemezni a kommunikációs és más, egyéb marketinges hibákat, vagy éppen dicsérni az ötletes, kreatív megoldásokat.
Sajnos az önök éttermében nem tapasztaltunk olyan vendéglátást, amit szívesen ajánlanánk másoknak, és azokra a hibákra szerettünk volna rávilágítani, amit sem egy fine-dining, sem egy átlagos, de valójában semmilyen étterem nem engedhetne meg magának. Mert pont sok kis apró dolgokon tud múlni egy étterem sikeressége vagy kudarca.
Igaza van, a marketinggel nagyon sok mindent el lehet érni, ha helyesen alkalmazzuk, akkor csodákat tudunk vele kreálni, de ha rosszul bánunk vele, akkor sajnos nagyon sokat tudunk ártani is vele. Igaz lehet ez akár egy hozzászólásra is egy blogbejegyzés alatt.

Istvan Varga 2014.08.06. 06:57:41

Elírtam, javítottam én is
"Önök szerint a számlán vörös kardhal szerepelt. Nincs ilyen állat, elég lett volna a google-ba beírni, és önök is azonnal megtudhatták volna. Nem is szerepelt vörös kardhal a számlán.
Ha lettek volna kedvesek erről is fotót mellékelni kiderült volna ez is. Kardhal szerepelhetett a számlájukon, ugyanis abszolút naprakészek az ételek, frissen készítünk mindent, és reggel nem kaptam kardhalat, ezért vörös tonhalat vettem. Az étlapon kijavítottuk, de a számlázó programban elfelejtettük."

Istvan Varga 2014.08.06. 07:00:15

A cikkben szó sem esik az italokról, meg sem említi, hogy ittak is valamit, ezért úgy tűnik, csak az ételekért fizettek közel 14.000 Ft-ot, most mint kiderült, itallal, alkohollal együtt fizettek 10582 Ft-ot.
Erre mit mondjak, igaza van, közel 14.000.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.08.06. 07:16:41

@Istvan Varga: Kedves István! Ugye egy vendég nem a számla alapján rendel? Felfoghatatlan számomra ez az érvelése. Az meg, hogy más szerepel a számlán, mint az étlapon egy külön történet lehetne..Én ettem a halat, nekem senki nem mondta, hogy az kardhal, még Ön sem, pedig én Önnel beszéltem ott. Azt, hogy kardhalat(?) ettem az csak azután jött le, hogy Ön bekommentelt. István, még egyszer leírom, nem az étlapon szerepelt jól a fogás, hanem a számlán. A halról egyébként van kép fent!

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.08.06. 07:24:17

@Istvan Varga: Kedves István! Jobb lett volna, ha inkább nem szól semmit, már ne is haragudjon! Mária egy szóval sem írta le azt, hogy mi 14 ezer Ft-ot fizettünk, hanem azt írja (és most szó szerint idézem a szöveget):
"Ahhoz képest, hogy mennyire kellemetlenül éreztük magunkat, és igazából teljesen középszerű ételeket ettünk, borzalmas kiszolgálásban volt részünk, és a végére még a gyomrom is majdnem felfordult a mosdóban látottaktól, a számla a desszerttel együtt közel 14 ezer Ft lett volna."
Ott van a volna szó, és tényleg annyi lett volna!
Azt gondolom, hogy a 10 ezer Ft is nagyon sok, túl sok, egy olyan vacsoráért, ami abszolút elrontja két, magát jól érezni kívánó ember estéjét. Kidobott pénznek gondolom az általunk kifizetett összeget.
Egyszerűen egy vendéglátó nem ronthatja el egy vendég kedvét, de Önök megtették.

Istvan Varga 2014.08.06. 07:54:05

Kedves Szilárd!
Tényleg jobb lett volna ha nem eszik egyáltalán halat.
Tonhalat evett, ahogy az étlapon állt, ahogy ezt volt olyan kedves le is fotózni. Tonhalat evett, ahogy ezt személyesen meg is beszéltük, amikor rákérdezett és én elmondtam önnek, hogy a vörös tonhalat nyersen fogyasztják.
Az, hogy a számlán miért volt kardhal fentebb leírtam.
Sajnálom, hogy nem érti.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.08.06. 09:35:24

@Istvan Varga: Kedves István! Ez a "beszélgetés" egyre kellemetlenebb kezd lenni.
Egy pillanatig nem állítottam, hogy nem tonhalat ettem..Ön kevert össze a kommentjével. A kommentemben azt írtam, amiben most hál'Isten meg is erősített, hogy tonhalat ettünk. Szóval tonhal volt, hurrá! Több kommentben eljutottunk végre oda, amit mi már a bejegyzésben leírtunk. Az meg, hogy más van a cechen, mint az étlapon, szintén érdekes kérdés..
Köszönjük a kommentjeit, mert ebből szintén egy jó kis bejegyzés készülhet majd. Még hozzá arról, hogy egy étterem/vendéglő nevében,ki és hogyan kommunikáljon.
További szép napot kívánok Önnek!

Istvan Varga 2014.08.06. 09:46:39

Kedves Szilárd!
Már megint az a fránya figyelmetlenség, esetleg rosszindulat mint eddig!
Jól láthatóan odaírtam a nevem a kommentem aljára, és mint ez azóta is látható nem az van odaírva, hogy ... étterem, üzlet, kft, egyszerűen csak a nevem.
Egy sort sem írtam az étterem nevében csak a sajátoméban. ha önnek ettől jobb a napja egészségére :))

Palladrin 2014.08.06. 09:51:28

A blokkról valahogy hiányolom az AP számot és a NAV azonosítót ... hiányzik vagy csak nem került fel a képre?

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.08.06. 10:08:45

@Istvan Varga: Kedves István! Ön leírta, hogy velem beszélt az étteremben, én pedig csak a séffel beszéltem a halról, aki ezek szerint Ön. Így nyilván, mint séf azt az éttermet képviseli ahol dolgozik. Nem vagyok én figyelmetlen. Rosszindulat nincs, csak csalódás, de az nagyon.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.08.06. 10:10:44

Kedves István! Engedjen meg, még egy "apróságot". Az étlapon a grillezett vörös tonhal szerepelt, ami szerény véleményem szerint nem nyerset jelent... Ha nyers halat akartam volna rendelni, akkor nem grillezett halat rendelek!

schneewittli 2014.08.06. 14:05:52

A csalódottság fűtötte rosszindulat nekem is átjött mind a posztból, mind a kommentekből. Sajnálatos. :(

Balogh Nóra 2014.08.06. 15:22:13

Na ez kezd kabaré lenni.
Szerintem a helyesírásra vonatkozó utalás egyértelmű volt. Idézőjelben is van. Ez 80-as IQ felett világos.
A számla lehetséges 14.000Ft-jával is ugyanez a helyzet.
Ami viszont elkeserítő, az, ahogy a személyzet reagál kommentekben.

Egy rövid sztori egy pesti étteremből: 3-an ebédeltünk. Kaja parádés, isteni!!! Én kértem egy frissen facsart narancsot, ami narancsitallal volt felütve. Pincér röhögve kioktat, "Saját szememmel láttam ahogy facsarják REGGEL! Minek rendel ilyen helyen narancslevet?" Ok, leszarom. Jön a főnök. Én hülye vagyok, mert az friss. És különben is ne vádaskodjak. Én kérem, hogy kóstolja meg. Akkor is hülye vagyok... Kértem, hogy hagyjanak békén. Befejeztük a kaját. Kértük a számlát. Jön a főnök. A teljes ebéd 3 főre ingyen volt. Megkóstolta. Igazam van. Szörnyen sajnálja. Tényleg ne fizessünk. Semmit. Ebből mi jött le? Alig várom, hogy újra mehessek....

Az itteni kommentekből pedig az, hogy soha, semmikor nem megyek a Püspökfalatba! Lehet, hogy szerintük Ti nem értetek a vörös tonhal elkészítéséhez, vagy nem ettetek még malacot, ellenben ők biztosan nem értenek a marketinghez. Márpedig mindegy milyen az étel, ilyen hozzáállással nem lehet sikeres egy vendéglátós. Pláne nem Vácon.

Analfa Béla 2014.08.06. 16:16:51

Nem kéne az ételek elnevezését egy kicsit újragondolni? A "vákuumzacskóban alacsony hőmérsékleten „főztük” tálalás előtt tejszínben forrósítottuk át"-ról nem éppen a malacsült jut az eszembe. Igen, azon legyen pörkanyag rendesen, hogy ropogjon.

kerzo · http://munkapad.blog.hu/ 2014.08.06. 16:28:30

Ez egy nagyon komoly esettanulmány, ami itt folyik. Ez mondjuk lehet annak a következménye, hogy sajnos egy olyan világban élünk, ahol a szolgáltatók többre becsülik az új vevőket, mint visszatérőket. Van egy szabály, miszerint 25 elégedetlen vevőből csak egy reklamál. És aki reklamál, az azért teszi, mert továbbra is a cég vevője akar maradni. Ezért kellene másképpen hozzáállni azokhoz, akik elmondják a problémáikat bármilyen formában. Célszerűbb lenne az okokat megkeresni, hogy mitől érzi magát kellemetlenül a vendég, mert mint tudjuk, a jó üzletben mindig neki van igaza!. És ha az okokat megszüntetjük, akkor ezek a problémák másoknál sem fognak előfordulni. Egy jó reklamációkezeléssel, és a problémák szisztematikus megoldásával csak nyerhetnek a felek. Mindenki!

Fülöp van der Öregebbik 2014.08.06. 17:09:36

First World Problems. Mint kívülálló, nekem a vendégek tűnnek problémásabbnak; tény, hogy a vendéglős helyében finomabban reagálnék.

Punetti kapitány 2014.08.06. 17:19:04

Ne már hogy egyszerűbb kinyomtatni x példányba az étlapot, mint átírni egy szöveget a pénztárgépben, csak azért, mert aznap éppen nem volt olyan hal.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.08.06. 21:08:07

@Balogh Nóra: A pesti étterem tulajdonosának viselkedése a követendő példa! Megértelek teljes mértékben!

TudodMici 2014.08.06. 22:23:45

Ha van egy mákszemnyi agya a kocsmárosnak, akkor ide egy páros meghívót tesz a kedves párnak, és szépít - és TÉNYLEG szépít és megépíti az új bejegyzéssel a marketingjét.
Na ahová tuti nem megyek a kocsmáros reagálása alapján, ez a hely lesz. Szörnyűűűűű!!!!

Néha én is szidom magamban a vendéget, a vevőt, de előtte mindig IGAZA VAN! Sőt, ha nekem segíthet akkor meg annyira, de annyira igaza van, hogy csuda mennyire! :)

Szerintem az étterem legyen mától lazán farhát, a kommunikációja meg a kacsasegge :)

Szerintem a szar helyekről azt kell megírni, hogy szar hely :) - és nem kell mindenkinek profi gasztro-újságírónak lenni, éppen attól hiteles ez a blog, mert egy egyszerű marketinges írja és értékeli, aki mellesleg jó ízlésű :)

Blogin · http://apologetika.blog.hu 2014.08.25. 14:11:23

Magam az egyik legjobb étteremélményeim közé sorolom, pedig hetente többször is járok étterembe. Rendkívül színes fantáziával összeállított étlapról választhattunk, az ételek pedig nagyon kreatív séfmunkát sejttettek. Mi kizárólag miattuk tervezünk még váci kirándulásokat, úgyhogy szerintem csak nagyon rossz napot foghattál ki.

(Semmi közöm az étteremhez, egyszer voltam náluk.)
süti beállítások módosítása