2014.01.27.
10:14

Írta: imarcsika

Ebből a műtőből te is mindent megennél!

27.jpg

Éhgyomorral érkezni. Tisztaságra ügyelni. Fecskendő látványán felbuzdulni. Műtőbe bekukucskálni.  Dohányzást mellőzni. Kerekesszéket körbejárni. Műtőslámpába belenézni. Ajtón nem kopogni. Labormintát leadni. Receptet elkérni.

Na, hol jártunk? Naná, hogy egy rendelőben, de nem is akármilyenben ám!

A közelmúltban ugyanis egy újabb érdekes színfolttal bővült a budapesti gasztropaletta, pár lépésnyire a Blaha Lujza tértől, a Somogyi Béla utca 8 szám alatt nyitotta meg kapuit a Rendelő étterem és bár. 

 

Mi pedig pénteken itt jártunk. 

Úgy gondolom, nehéz fába vágja a fejszéjét az, aki ma étteremnyitással próbálkozik a belvárosban, hiszen Budapest hemzseg a jobbnál jobb, kifejezetten trendi és fantáziadús éttermektől. Ahhoz, hogy valaki egyáltalán labdába rúghasson, a vendéglátós múlt és/vagy tapasztalat gyakran kevésnek bizonyul, a jó helyválasztás sem garancia már a sikerhez. Az pedig,hogy az étel finom, szerintem alap. Szóval fontos, hogy meglegyen az a valami plusz, ami miatt a helyed kitűnik a többi közül. Nos, azt gondolom, a Rendelő tulajdonosának sikerült valami olyan témára bukkannia, ami talán egy újabb, tematizált irányvonalat is jelenthet a budapesti gasztrovilágban. A Rendelő ugyanis, ahogyan a neve is mutatja, nem más, mint egy tipikus szocialista egészségügyi egység autentikus környezetébe ágyazott étterem. És be kell hogy valljam, a dolog működik. Működik, mert az ötlet azon túl, hogy eredeti, szerintem nincs olyan ember, akit minimum a kíváncsisága nem hajt be. Már az utca túloldalán messziről kiszúrod, hogy ott világít egy MŰTŐ felirat ebben a vendéglátó egységben, ezért ha valami oknál fogva eddig fel sem tűnt a környezetébe egyébként teljesen belesimuló étterem, minimum emiatt közelebbről is megnézed. Aztán, ha már ott vagy, nem tudsz nem belépni, ahol ez a látvány fogad. A képgalériáért klikk a képre!

Ahogy a képeken is látszódik, a berendezés nagyon szellemes. Körülöttünk mindenhol infúziótartó állványok, műtős lámpák, az agy tekervényeinek latin nevei, kerekesszékek, és még sorolhatnám. A konyha értelemszerűen a műtő névre hallgat, a mosdókat a labor felirat alatt találhatod. Bevallom őszintén, néha talán már túlsztereotipizált az egész látvány, de mégis valahol nagyon minimál és nagyon magyar minden. A szó jó értelmében, hiszen a törzsközönséget azok a fiatalok alakítják, akiknek a berendezés tök jól néz ki, sokan direkt azért járnak ide, mert a felest fecskendőben kapod, amit utána haza is vihetsz magaddal emlékbe. Az idősebb korosztály is jót mosolyog a berendezésen, hiszen egész életüket végigkísérő motívumok köszönnek vissza rájuk egy egyáltalán nem megszokott környezetben. A külföldieknél pedig abszolút telitalálat a design, hiszen a legtöbbjükben nyilván fel sem merül a gondolat, hogy ami a szemük elé tárul, az nem egy letűnt kor emlékképei, hanem sajnos sok esetben még mindig a magyar valóság.

Miközben a 3 fogásos ebédmenünket várjuk, ismételten rá kell hogy jöjjek, milyen fantasztikus ez a magyar nyelv, hiszen a rendelő ezúttal már a vendég maga, és a recept szóval is érdemes csínján bánni. Az egész hely szellemes, az étlapon megannyi ötletes elnevezés mellett a levesek kanalas gyógyszerként, a desszertek rehabilitációként, a szeszes italok pedig kedélyjavítók, fájdalomcsillapítók néven tűnnek fel. Hétköznap dél és öt óra között 2 (890 Ft) és 3 fogásos (1090 Ft) menüt ehetsz, választani csak desszertet lehet, a többi adott.

19.jpg                                                       (Nővér, szikét!)

 

A zene szuper, kellemes lounge dallamok, ami pont megfelelő hangerejű, a személyzet pedig egyszerűen tényleg nagyon figyelmes. Eleve már az szimpatikus volt, hogy bár a földszinten még simán volt szabad asztal, semmi kivetnivalót nem találtak abban, hogy az emeleten foglaljunk helyet. A pincérlány így csak miattunk rohangált fel-s alá a két szint között, ami nyilvánvalóan valahol természetes, de mégis pont emiatt sok helyen nem engedik,  hogy az emeletre ülj, ha a földszinten is van még szabad asztal. A fogások pikk-pakk megérkeztek, a tálalás elsőosztályú volt, és az adagok is teljesen rendben voltak.

Szóval ezeket ettük:

17.jpg                                            (Kukoricakrémleves tortilla chips-szel)

A levest mindketten nagyon finomnak találtuk, szerencsére forrón érkezett, az ízesítése is remek volt, szóval nagyon meg voltunk vele elégedve.

Aztán következett a főétel, ami rántott tengeri halfilé volt majonézes burgonyasalátával. Ilyen gusztusosan nézett ki:

18.jpg

A hal tényleg nagyon finom volt, a panír ropogós, és egyáltalán nem olajos. A salátában nagyon finom kerek burgonyadarabok és hagymacsíkok voltak, a majonéz is finoman volt ízesítve, viszont indokolatlanul sok került belőle a krumplira. Ebben mindketten egyetértettünk, pedig nagyon szeretjük a majonézt. Ezt leszámítva az adag teljesen rendben volt, és ez után, kicsi pihenőt beiktatva, izgatottan vártuk a desszertet.

Rehabilitációnak tiramisut és joghurtos málnatortaszeletet választottunk (ezt szabadon lehet az étlapról), nekünk kicsit furcsa volt a tiramisu ilyen típusú kehelyben tálalása, a tortaszelet viszont nagyon gusztusos és szerintünk sokkal finomabb is volt, de hát ízlések és pofonok, ugye, de éppen ezért a képen is inkább csak a tortaszeletet hangsúlyoztam ki: 

20.jpg

Ittunk még mellé üdítőket és szódát, és azt kell hogy mondjam, nagyon jól laktunk. Igaz, menüztünk, ami tényleg nagyon jó áron van, és így fizettünk borravalóval együtt 3300 Ft-ot. Az étlapról a'la carte egyébként tésztákat átlagban 1600 Ft-ért, főételeket körettel 2000 Ft körüli árakon tudunk fogyasztani. 

Kiszolgálás/felszolgálás: A pincérlány végig nagyon jófej, kedves és kommunikatív volt, érdeklődött az ételekről, és ami nagyon tetszett, hogy úgy tűnt, tényleg érdeklik azok a kritikák, amiket megfogalmaztunk az ételekkel kapcsolatban.

Ami nekem külön nagyon szimpatikus, az az volt, hogy amíg Szilárd a mosdóban volt, mivel sietnünk kellett, én közben kikértem a számlát, és a pincérlány megkérdezte, hogy kihozza-e azonnal a számlát, vagy először szeretnénk megbeszélni. Egy pillanatra nem értettem, hogy kivel és mit kellene megbeszélni, de aztán leesett, és egy teljesen életszerű szituációra tapintott rá, amikor ugye a pincér nem tudhatja, hogy ki fizeti majd a számlát, amit ráadásul én nőként kértem ki, és nyilván ezzel ő figyelmet fordított arra, hogy ne az ő jelenlétében éljünk át kínos pillanatokat a fizetés közben. 

Tisztaság: a hely szelleméhez idomulva minden tiszta, steril volt! :)

28.jpg

Eladóhelyi kommunikáció: A korábban már részletezett szellemesen összeállított étlapba sajnos nem került bele, és mi is csak később vettük észre, hogy vannak külön előételek, falatkák, sőt napi főzelékek is, amik egy kisebb méretű recept-szerű lapon találhatóak, a tálalószekrényen egy halomban. Itt kicsit fogalmi zavarba is keveredtem, mert össze-vissza magyarul és angolul is szerepelnek rajta az ételek. Ráadásul a mostanában Budapesten is nagyon felkapott fish & chips nagyobb hangsúlyt is érdemelne az étlapon (bár az utcafronton az ablakra ki van írva), szóval azon túl, hogy az étlap tényleg szellemes, szerintem túl sok ételt tartalmaz, és a fentebb említett okok miatt kicsit zavaros.

Facebook: Sajnos teljesen átlagosnak mondható, a képek lehetnének sokkal jobb minőségűek, és amíg nem készül el az étterem saját honlapja, addig nagyon hiányolom az étlapot, az árakat, és az ételekről sokkal több, jó minőségű fotót. Ami pedig nekem másik nagy szívfájdalmam, és sajnos a hazai éttermek Facebook kommunikációjára teljesen jellemző, hogy az angol kommunikáció sajnos teljesen hiányzik. Pedig pár kattintással simán megoldható, hogy angolul is elérjük a vendégeinket, anélkül, hogy ezt a Facebook-ot magyarul használó vendégek észrevennék. Valószínűsítem, hogy önszorgalomból, házon belül oldják meg a közösségi média használatát, ami sok étteremmel szemben már így is haladás, de ettől függetlenül sokkal fantáziadúsabb is lehetne a mostaninál.

Weboldal: Mint említettem, sajnos ez még nincs, egy hamarosan felirat díszeleg csak az oldalon. Azt a magyarázatot marketingesként soha nem szeretem elfogadni, hogy azért nincs, mert csak 3 hónapja nyitottak, de sajnos ez is tipikus magyar betegség. Igenis fontos a honlap és az étterem megnyitásának egyidejű időzítése, a közösségi média nem helyettesítheti az informatív, több nyelven kommunikáló honlapot. 

Foursquare: Valószínúleg egy vendég hozhatta létre, érdemes lenne ezzel is foglalkozni, hiszen láthatóan történtek már bejelentkezések, és pozitív komment is érkezett a helyre.  

Mindent összegezve a Rendelő szerintem nagyon eltalálta, hogy valami olyan témában nyitott a gasztro vonalon, ami Magyarországon valami teljesen újat képvisel, és ha a személyzet megmarad olyan kedvesnek és jófejnek, amilyeneknek pénteken tűntek, és az étel minősége is változatlan lesz, akkor remélem még jó sokáig élvezhetjük szolgáltatásaikat a rendelési időn belül. 

Elérhetőségek:

Rendelő Resto & Bar

1085 Budapest, Somogyi Béla utca 8.

Nyitva tartás: H-Sze: 11:00-24:00, Cs-Szo: 11:00-01:00, V: 12:00-22:00

 

 

4 komment

Címkék: marketing étterem Budapest Gasztro Rendelő Műtő

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetmarketingarc.blog.hu/api/trackback/id/tr885780260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Somlyai Richárd 2014.01.27. 22:36:25

Nos, akkor gondolathalmazokban a következő rövid hozzászólást szeretném megengedni magamnak. Véleményegyeztetés céljából várok szakmabeli, Rendelő érdekeltségű, és természetesen vendég észrevételt is. Ez csak az én véleményem, ráadásul még nem is voltam a helyszínen.

- „Szóval fontos, hogy meglegyen az a valami plusz, ami miatt a helyed kitűnik a többi közül.”

Igen, ez a kulcs, de nagyon sokan nem jól használják. Nem enni kell adni a vendégnek, hanem élményt. Enni mindenhol lehet. Úgy gondolom ezért még nem lesz tematizált irányvonal belőle, de érezhetően megtalálták az irányt. Vagy a vonalat. Például a fecskendős hazavihető feles hatalmas. Szóval a hely oké, reméljük nem csak egy hype lesz…

- „…a levesek kanalas gyógyszerként, a desszertek rehabilitációként, a szeszes italok pedig kedélyjavítók, fájdalomcsillapítók néven tűnnek fel.”

Na, ez az a rész az étlapoknál, ami soha és sehol nem tetszik. Elképzelhető, hogy túl konzervatív vagyok a témában, de ezektől kiráz a hideg. Ettől függetlenül a civilek szeretik, van létjogosultsága.

- „Hétköznap dél és öt óra között 2 (890 Ft) és 3 fogásos (1090 Ft) menüt ehetsz, választani csak desszertet lehet, a többi adott.”

Aki kitalálta a menüt, az sz@rjon sünt! Vagy inkább ikersünt. Már bocs, és értem a másik oldalt, de ez nekünk nem jó. Konverzió szempontból kuka, az árképzése miatt meg bukta. Akkor minek? Mármint egy nem kifejezetten menüs helyre minek?

- „Eleve már az szimpatikus volt, hogy bár a földszinten még simán volt szabad asztal, semmi kivetnivalót nem találtak abban, hogy az emeleten foglaljunk helyet.”

Nálatok ez az emelet fétis ennyire előrehaladott? Figyelj, ha hozzánk jöttök, van fent 2 szoba, az egyik 8, a másik 12 fős, de nagyon szívesen összerakjuk nektek a 16 fős kerekasztalt is…ja, és hát a 70 fős nagyterem is rendelkezésetekre áll :-D

- „Aztán következett a főétel, ami rántott tengeri halfilé volt… A hal tényleg nagyon finom volt…”

Nem kérdezted mit rejt a tengeri álnév? Ez ugyan sztereotípia, és biztos fogok kapni miatta hideget-meleget – főleg a Rendelőtől –, de ha esetleg, véletlenül, ha csak úgy nem, de Pangasius volt, akkor azért…khm…!

- „…nekünk kicsit furcsa volt a tiramisu ilyen típusú kehelyben tálalása”

Pedig eléggé elterjedt szokás a fagylaltos kanállal gombócozott (ha jól látom) ilyen-olyan desszert. Aztán ezen lehet rugózni, hogy jó-e vagy nem, kényelmesnek kényelmes.

- „Ami nekem külön nagyon szimpatikus, az az volt, hogy amíg Szilárd a mosdóban volt, mivel sietnünk kellett, én közben kikértem a számlát, és a pincérlány megkérdezte, hogy kihozza-e azonnal a számlát, vagy először szeretnénk megbeszélni. Egy pillanatra nem értettem, hogy kivel és mit kellene megbeszélni, de aztán leesett, és egy teljesen életszerű szituációra tapintott rá, amikor ugye a pincér nem tudhatja, hogy ki fizeti majd a számlát, amit ráadásul én nőként kértem ki, és nyilván ezzel ő figyelmet fordított arra, hogy ne az ő jelenlétében éljünk át kínos pillanatokat a fizetés közben..”

Ez miért volt szimpatikus? Napjainkban teljesen normális, hogy mondjuk nő kéri a számlát. Ezt nem ragozzuk túl. Egyébként meg – hasonlóan a borrendeléshez –, aki kéri, kapja. Ez pont így a figyelmes és helyes. Nem kezdünk el azon tépelődni, hogy vajon mi lesz ezzel a kérlek ne haragudjatok, de óriási számlával. A másik meg az, hogy leteszem a számlát és diszkréten arrébb megyek, szóval semmi nem a pincér jelenlétében történik. Nálam ez mínusz pont.

- „…Itt kicsit fogalmi zavarba is keveredtem, mert össze-vissza magyarul és angolul is szerepelnek rajta az ételek. Ráadásul a mostanában Budapesten is nagyon felkapott fish & chips nagyobb hangsúlyt is érdemelne az étlapon”

Ezzel meg is magyaráztad, hogy miért nem kell fogalmi zavarba kerülni. Pont a Fish & Chips az az étel, amit hogy máshogy írjanak ki? Hal krumplival? Az gáz. A Club szendvicsnek ez a neve, a toast már magyarosodott, és na igen, a Chicken & Chips és a Hot Wings látszik kakukktojásnak, de az előbbit jó helyre írták, utóbbi meg évtizedek óta hódít a KFC-ben a világ 80 országában, szóval így szerintem belefér. Ezt figyelembe véve nincs össze-vissza magyar és angol.

- „és ha a személyzet megmarad olyan kedvesnek és jófejnek, amilyeneknek pénteken tűntek”

Tapasztalatok alapján a nyitóbrigád 3-6 hónapon belül a helyek 95%-ban lecserélődik, nem tudom miért. Ettől függetlenül a következő eresztés is lehet kedves és jó fej…

Nagyon jók a kritikák, és mint a múltkor is említettem, óriási pluszt ad a kiterjesztett értékelés. Pumpáljátok a blogot, nagyon tetszik az irány!

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2014.01.27. 22:56:13

@Somlyai Richárd: Köszi, szerintünk is jó az irány! :) Igyekszünk is tartani! Fontos a véleményed, hiszen szakmabeli vagy! Érdekes amit írtál a cserélődésről, az vajon miért van? Ez mindenféle szintű vendéglátónál így van?

imarcsika 2014.01.27. 23:51:41

@Somlyai Richárd:
Köszi a hosszú hozzászólást, ezek szerint tényleg végigolvastad! :)
Nos, szerintem nincs azzal semmi gond, ha menüztet egy hely, azért lássuk be, hogy kevés olyan étterem üzemel manapság Budapesten, ami a nyitvatartási idő alatt folyamatosan telt házzal tud üzemelni, és ebédidőben menüztetés nélkül is tele lenne. Pláne, hogy itt tényleg csak egy leves és főétel van, ha ez nem tetszik, akkor nincs variálás, ehetsz bármit teljes áron. Arról nem is beszélve, hogy ha a közvetlen közeledben 2 másik menüzős hely is üzemel (mint a Rendelő esetében), akkor egyszerűen nem tehetsz mást. Szerintem a dolgozó embereknél van egy 1000 Ft-os pszichológiai határ, amit egy ebédre egy munkanap hajlandó elkölteni, persze a végén üdítővel, kávéval, stb., borravalóstul úgysem ússza meg 1600 Ft alatt... Ha ebből indulunk ki, akkor az étterem már eleve biztosan jobban jár, mintha nem jött volna be teljes áron ebédelni senki.
Arról nem is beszélve, hogy szerintem a menü pont az a dolog, amivel kipróbálhat 2-3 ételt is egyszerre korrekt áron, és ennyiből már el tudod dönteni, hogy visszamész-e szívesen az adott helyre, akár egy szombat este a barátaiddal, amikor nyilván sokkal többet is el fogsz költeni az ételekre és italokra. Szóval szerintem a menüzés teljesen érthető és rendben is van egy csomó étterem részéről, csak sok esetben pont ebben az időszakban lehet nagy a tumultus a jó ár-érték arány miatt, és sok helyen ilyenkor nem tudják kellőképpen kezelni a tömeget, ami miatt a vendég biztosan nem szívesen térne vissza olyan időpontban, amikor teljes áron fogyasztana a'la carte. Leegyszerűsítve a dolgot, szerintem ha az ember elégedetten távozik a helyről, akkor simán visszamegy teljes áron is enni.
Szeretünk az emeleten ülni. Ezt nem is ragozom tovább, egyszerűen megszokás. :)
A számlával kapcsolatban nő létemre nekem nagyon sok kellemetlen élményem volt korábban, így tartom magam továbbra is ahhoz, hogy nekem ez kifejezetten tetszett, hogy nem hozott sem engem, sem Szilárdot kellemetlen helyzetbe. Mondjuk nálunk lovagiasan Szilárd szokott az étteremben fizetni, de el tudom képzelni, hogy sok esetben ezt tényleg megbeszélik, mielőtt a számla kiérkezne, és mivel Szilárd nem volt az asztalnál, így a pincérlánytól szerintem ez akkor is jófejség volt, hogy addig nem hozta volna ki, amíg Szilárd nem érkezik vissza.
A 95%-os lemorzsolódáshoz jelen esetben nem tudok mit hozzáfűzni, meglátjuk mit hoz a jövő. :)
A biztatást pedig köszönjük, igyekszünk!

Somlyai Richárd 2014.01.28. 17:58:36

Oké, nincsenek teli éttermek, ezért találtam ki valami piacrobbantót, de erről később  Viszont az sem igaz, hogy a menü miatt vagy a menüből tudja magát fenntartani egy hely. Az viszont sajnos tény, hogy kell. Ezzel egyetértettem előbb is, csak arra akartam rávilágítani, hogy nekünk ez nem annyira jó. A nekünk = mezei levespostás, azaz pincér, aki ráadásul a jattból él. Volt egy nagyon hosszú és viharos fb értekezésem a borravalóról, Szilibácsi mesélhet róla. A menü nem erről szól, de mi meg ebből élünk, és innentől érthető az ellenérzésünk. A lélektani határt jól látod, és ez ennyiben is marad. Mi sejtelmesen csak annyit szoktunk mondani ha megkérdezi a kolléga, hogy mi van a kettes asztalon: 2 menü szárazon. Vagyis szereti ha kicsit fáj :-O Amennyiben törzsvendég, akkor már nem szégyelli a 2 csapvizet, szóval azért azt visszük. És ezzel semmi baj nincs, mi is tisztában vagyunk a határral. Havi 20-22 nap meló, enni kell, és ha lehet jót, akkor oldjuk meg minél költséghatékonyabban. Összegezve: nálunk például 1150 a menü és 320 egy bármilyen softdrink. Szerinted hányszor viszünk menühöz csapvízen kívül akármit is? Budán vagyunk, a híres neves Hegyvidéken, de még itt sem sűrűn. A menüs vendégek legjobb esetben is sajnos csak kuponvadászok. Nem jönnek vissza teljes áron, főleg nem hétvégén. Gondolj bele, lakik valahol és elmegy dolgozni valahová. Ha nem szúr ki magával nagyon, akkor nem messzire, de leginkább igen. Na mármost teszem azt én az Örs vezér térnél élek, de a XII. kerületben dolgozok. Vonatkoztassunk el attól, hogy én bármikor 1 perc alatt ételhez juthatok, legyek mondjuk ügyfélszolgálatos a Gipsz Jakab kájefténél. Van 30 perc ebédszünetem, kiugrok a sarokra a kínaiba, legyen valami. Hű, ez finom! Hétvégén felpakolom a családot és átgurulok? Hát nem.

Ha tényleg eljöttök hozzánk, én felviszlek az emeletre, de jobban szeretnél majd lent ülni, hidd el. Az emelettel a másik baj az, hogy vagy túlzott figyelmet kapsz (mert ő ki, hogy külön akar ülni?), vagy nem érünk oda időben semmivel, mert kiesel a látókörből. Főleg menü alatt. Arról nem is beszélve, hogy mivel gasztroblogoltok, kritikát írtok, az milyen már, hogy az emeleten elbújva nem látjátok az összképet? Most szerencsétek volt, mert a kollegina aranyos volt, lett egy pozitív vélemény a kocsmáról (sic!), de mi van ha pokróc? Akkor az egész hely kuka? És ha lent minden flottul megy? Kapnak egy hatalmas mínuszt? Ne értsetek félre, persze jó dolog „elbújni”, olyan családias meg minden, de nem mindig hatékony.

A számlakérdés meg úgy van, ahogy mondtam. Indifferens, hogy mennyi negatív élményed volt, mindentől függetlenül az a normális és etikus, ha annak visszük a számlát aki kérte. És tökmindegy, hogy nő vagy nem, fiatal vagy öreg, extrém esetben gyereknek is letesszük, holott tisztában vagyunk azzal, hogy nem ő fog fizetni. A lényeg az, hogy utána nem állunk az asztal mellett őrségben amíg megtörténik a fizetés. Innentől kezdve bárki bármit megbeszélhet bárkivel. Nekem ez úgy jött volna le, hogy nem nézik ki belőlem, hogy ki tudom fizetni. Ettél ittál, boldog vagy, az asztalon a számla, majd mindjárt megyek és kaszálok. 1 egész perc . Erre csak ráérsz. Mivel írtad is, hogy minden gyorsan megérkezett, jó is volt, akkor ne a számlánál siess hirtelen. Persze, közbejöhet valami, de étterembe nem úgy megyünk – főleg nem délidőben –, hogy gyorsan már de hirtelen. Egyszóval még mindig nem jó amit a kisasszony művelt a számlázásnál.

A személyzetcsere pedig csak tapasztalat, okot tényleg nem tudok. Nyitottam pár éttermet, sajátot is, ez van. Ha és amennyiben érkeznek ezt cáfoló kommentek, szeretném jelezni, hogy 95%-ot írtam, vagyis a ma Magyarországon működő közel 34.000 helyből 1.700-ba ők beleférnek :-D
süti beállítások módosítása